Aké sú ideálne raňajky pri chudnutí?

0
531
Unsplash

Veľmi dôležitá otázka každého, kto sa snaží schudnúť. Čo budem jesť? Aké si dám raňajky? Poďme sa teda pozrieť na pár tipov na rýchle, zdravé a sýte raňajky.

Samozrejme, že neexistujú ideálne raňajky na chudnutie pre každého, ale ak sa bavíme všeobecne o nejakom nástroji ako si pripraviť zdravé a výžívné raňajky pri chudnutí, tak môžeme hovoriť, že tie “ideálne” raňajky by mali byť samozrejme plné zdravých tukov a vlákniny. Prečo hovoríme o raňajkách plných tukov?

Ak chceme schudnúť, tak je veľmi potrebné, aby sme znížili hodnoty inzulínu v našej krvi a náš organizmus prispôsobili a pripravili na spaľovanie tukov. Tuky v strave dráždia tvorbu inzulínu najmenej, a preto je veľmi potrebné príjmať najviac energie práve z tukov, ktoré umožnia v tele spoľovanie vlastných tukových zásob.

Aké tuky?

O tom, že tuk nás nerobí tučnými už vieme. Teraz je potrebné povedať, aké tuky je potrebné jesť a aké si vybrať na raňajky. Jeden z najhorších spôsobov príjmu našich tukov sú trans-tuky, ktoré sa nachádzajú v donatoch, vysokospracovaných potravinách, rastlinných olejoch, keksíkoch, sladkostiach, vyprážaných jedlách a pod.

My sa však chceme pozerať na tie dobré tuky. Ak chceme naše raňajky tepelne upravovať, tak vysoko odporúčame rozpúšťať na panvicu maslo alebo kokosový olej. Oba zdroje tuku majú vysoký podiel saturovaných tukov, ktoré sú veľmi stabilné pri teplených úpravách a tým pádom sa olej neprepáli a zostane stabilný pri dlhšej dobe tepelnej úpravy.

Chutné raňajky

Takže už vieme aký tuk použiť na teplené spracovanie na panvici, poďme sa pozrieť na to, čo si pripraviť k chutným a uspokojivím raňajkám:

– 4 vajíčka s avokádom a olivovým olejom – posypať kokosom a osoliť morskou soľou (akákoľvek forma vaíčom a praženice je vhodná)

– chlieb z kokosovej alebo mandľovej múky pripravený s chia semienkami a podávaný s maslom alebo vysokotučným rozotierateľným sysrom plus – ľubovoľná zelenina

– organické párky alebo klasické “sausages” s brokolicou, mozarellou a avokádom

– karfilol opražený na panvici so syrom – vajíčkami, hovädzím organickým mäsom

Toto je samozrejme len pár príkladov k mnohým, ktoré si môžete urobiť. Pri príprave raňajok je samozrejme vždy potrebné vedieť a rozmýšľať nad svojím zdrojom tukov. Nezabúdajme, že teraz sa snažíme telo prispôsobiť na spaľovanie tukov, a preto ho musíme naučiť využívať tuk ako hlavný zdroj energie.

Čo si zapamätať?

Jedna z dôležitých vecí, ktorú si treba zapamätať je hlavne teplená úprava jedla na panvici. Používajte maslo alebo kokosový olej, nepoužívajte olivový olej alebo rastlinné tuky. Olivový olej je super zdroj tuku na studené spracvanie, ale teplenou úravou je veľmi nestabilný a rýchlo sa prepáli.

Zdravé zdroje tuku ako orechy, avokádo, maslo, kokos, vajíčka, mäso sú všetko vhodný spôsob, ako začať deň a ako si pripraviť chutné raňajky. Nezabúdajme na zeleninu a morskú soľ, ktorá je veľmi dôležitá pri udržiavaní sodíka v tele.

Ahojte! Spolu s Martinou sme založili niesomzcukru.sk, kde píšem o zdraví, potravinách, chudnutí a nízkosacharidovej strave. Sám som si prešiel chudnutím pomocou ketogénnej a nízkosacharidovej diéty a schudol som viac ako 40 kíl. Nutričná veda je mojou vášňou. Vyštudoval som Political Science na Univerzite Komenského, kde som prvýkrát stretol s vedou ako takou. Neskôr som študoval v Kodani podnikanie a inovácie, kde sa môj záujem o svet nutričnej vedy a potravinového biznisu naplno rozvinul.

ZANECHAŤ ODPOVEĎ

Zadajte svoj komentár!
Zadajte svoje meno tu